A la recerca de talent. I tu com ho fas?

Trobada de responsables de centres d’entitats membres de GESTIONA, proposada per Marta Solé i Alfons Font de la Fundació Claror, per debatre el desafiament que suposa la captació de talent per activitats de Fitness.

La reunió virtual va servir per posar en comú els diversos reptes que afronten els centres per atraure i retenir perfils qualificats. Per l’alta demanda, gran competència, la creixent creació de petits negocis i franquícies, necessitat d’actualització constant i la variabilitat dels horaris.

Alfred Tabuenca i Salvador Cereceda, integrants de la junta directiva de GESTIONA, va agrair la intervenció dels ponents i poder compartir una qüestió de gran rellevància.

Tanmateix, destacant la importància de la formació contínua dels treballadors des de les entitats, Marta Solé va exposar factors que permetin retenir talent:
– Aportar opcions de polivalència als treballadors.
– Donar formació continuada als treballadors, tant en l’àmbit tècnic, com l’àmbit comercial per comptar amb professionals més polivalents.
– Generar un molt bon ambient de treball, garantir seguiments amb els responsables i escoltar les seves necessitats per abordar quin és el seu objectiu professional i en quin àmbit es vol desenvolupar.

Durant la trobada, es va plantejar un tema important, la llei de professionals de l’esport, que té una regulació de l’any 2008, i que requereix una actualització per adaptar-se a les variacions de l’entorn i dificulta l’accés dels tècnics a les places amb oferta, per l’exigència de disposar del certificat ROPEC i la sol·licitud de diferents formacions.

Aquesta reunió s’emmarca en les trobades que membres de les entitats de GESTIONA organitzen per compartir informació i afrontar les necessitats i millores que demana el sector del Fitness.

Associats de l’Associació GESTIONA:

Agrupació Esportiva Bon Pastor; Aiguajoc BorrelL SL; Associació Club Lleuresport; Associació Esportiva Central; Bac de Roda Sport SL; Cet 10 Club; Club d’Esgrima Sala d’Armes Montjuïc; Club Lleuresport; Club Natació Sant Andreu; Clubs Eurofitness; Grup Egora; Consell de l’Esport Escolar de Barcelona; Duet; Esther Adroher Pérez; FC Martinenc; Federació. Cat. d’esports per a disminuïts psíquics (ACELL); Federació Catalana de Natació; Forus; Fundació Privada Claror; Fundació Poblenou 1924; Llinarsport SL; LLop – Gestió esportiva SL; Promocions Esportives Osnovi SL; POC 3 Consulting Velòdrom d’horta S.L.; Putxet Sport SL; Secretariat d’entitats Sants Host francs i la bordeta; Servei d’ensenyament i Assessorament. Esportiu; Unió de federacions esportives de Catalunya; Viding; H2o.

Gestiona Comunicació: Virginia Cela: info@gestiona-associacio.cat – 608 944 180