GESTIONA S’ADHEREIX A LA MANIFESTACIÓ

L’ESPORT ÉS UN SERVEI ESSENCIAL. SOM PART DE LA SOLUCIÓ

el proper dimecres 11 de novembre a les 13 h a la plaça Sant Jaume.

#EsportÉsSalut   #EsportServeiEssencial

Des de Gestiona, així com totes les associacions i entitats vinculades a l’esport a Catalunya, ens hem adherit a la manifestació per defensar que l’Esport és un servei essencial i és part de la solució i que els CENTRES ESPORTIUS MUNICIPALS han de mantenir-se sempre oberts.

L’Esport és SALUT i és una eina essencial que ens enforteix la nostra salut i ens ajuda a protegir-nos de la COVID-19 mitjançant una millora del nostre sistema immunitari, ajudant a una recuperació més ràpida de les persones en el cas d’haver estat infectades. Amb la Salut no podem jugar, i no podem permetre que les persones no puguin mantenir la seva els seus hàbits saludables. Molts usuaris practiquen esport per necessitat, per prescripció facultativa, perquè sentir-se més fots davant de la COVID com la nostra gent gran, i amb el tancament dels CEM’s tot això afebleix la nostra societat.

També, ajuda a disminuir la pressió hospitalària amb una reducció dels dies d’hospitalització per pacient. I encara més important és la influència de la pràctica esportiva envers la salut mental i emocional a l’hora de superar aquesta situació d’incertesa manifesta, tant a l’àmbit personal, familiar com laboral.

Els Centres Esportius Municipals hem fet els deures des del primer dia, mantenint totes les mesures de seguretat establertes pel PROCICAT, garantint així la seguretat dels nostres usuaris, i que han fet que no hagi aparegut cap brot associat a cap CEM durant aquests 8 mesos de pandèmia. A més, els CEM’s garanteixen una traçabilitat dels contactes que ajuden a l’administració en els treballs dels “rastrejadors” a ser efectius i ràpids.

A escala general, i segons diversos estudis publicats, dins del món esportiu, només el 0,28 % dels casos es contagien amb la pràctica esportiva organitzada.

Volem també fer ressò, que el tancament dels centres esportius i gimnasos no evita que la gent segueixi fent esport. Però, en lloc de fer-ho amb un entorn controlat i amb les mesures de seguretat necessàries, es practiquen a la via pública sense mesures anti covid, amb personal no qualificat, fomentant l’economia submergida i augmentant els desplaçaments (els gimnasos som centres de proximitat) per fer la pràctica i fent que la gent es concentri als espais concrets de la ciutat (i més, quan no podem sortir del nostre municipi durant el cap de setmana).

Per totes aquestes consideracions, GESTIONA us anima a tots a participar en la manifestació del dimecres vinent per demanar la reobertura dels Centres Esportius Municipals i que es consideri “ESPORT COM UN SERVEI ESSENCIAL

llegir la notícia sencera